1
כל שהוא. מפני שהוא דבר שיש לו מתירין.
2
יש לו פרנסה וכו'. אין תנאי זה עונה על "כל שהוא" גרידא, אלא בעיקר על כל טבל שנתערב ברוב חולין.
3
לפי חשבון. כלומר, לפי חשבון הטבל שנתערב.
4
כדי תרומה וכו'. כלומר נוטל את כל החולין (כגי' ד) וטבל כדי שיעור תרומה ותרומת מעשר, והיינו אם נפלו מאה סאין של טבל למאתים של חולין נוטל מאתים ושלש סאין והרי בתערובת זו ישנן לכל הפחות ג' סאין של טבל, והוא עושה אותן תרומה ותרומת מעשר על הטבל בכל מקום שהוא, וכל מה שהוא נטל נעשה מדומע, והשאר (צ"ז סאין) הן חולין מתוקנין.