1
מחשבין עם בעל הבית וכו'. כלומר, המכירה קיימת, אלא שאינה מבטלת את האריסות שכבר זכה בה.
2
כך ]משלם[ לראשון. האריס השני הוא הלוקח, וביחס ללוקח דין בעל הבית כשוכרו לעשות בשלו והראהו בשל אחרים שעליו לשלם, משלם לפי מנהג המקום, והלוקח ביחס לאריס הראשון דינו כיורד שלא ברשות שידו על התחתונה, ואם השבח יותר על ההוצאה, נותן לאריס הראשון את כל השבח. אלא שבנידון דידן האריס הראשון תובע מבעל הבית שאתו יש לו עסק והוא הוא שהוריד את האריס השני (הלוקח), והוא משלם לאריס הראשון את כל השבח שהשביח הלוקח, שהרי בעל הבית קבל כסף משניהם. ועיין בבה"א.
3
הוא הקדיש. כלומר, כשהמשכיר מקבל חלקו הרי הוא הקדש, וכר"מ שאדם מקדיש דבר שלא בא לעולם.
4
ומעלת שכר וכו'. כלומר, השדה מעלת שכר וכו'. עיין בבה"א.