1
חלוק אמרתי וכו'. ברייתא זו היא כמ"ד המשנה מדעת בעה"ב הוא גזלן. ובכגון דא הבגד הוא בוודאי של האומן, שאם בעל הבית אומר אמת הרי האומן הוא גזלן וקנה את הבגד בשינוי והוא שלו ואינו חייב אלא דמים, ואם האומן אומר אמת הרי חייב לו שכרו משלם, והוא מוחזק. (ח"ד).
2
אצל בעל הבית וכו'. ר' יהודה הרי סובר (ב"ק פ"ט מ"ד) שאין המשנה גזלן והבגד הוא בחזקת בעל הבית, אבל כשהאומן עושה אצל בעה"ב, או שהיה בעה"ב יוצא ונכנס אצל האומן הרי מסתבר שבעה"ב ראה אותו בעבודתו ולא מיחה (הנ"ל).