ואשם לידעיה יצא. כלומר, אעפ"י שמן הראוי הוא שיתן את הכסף ואת האשם למשמר אחד, מכל מקום יצא שהרי ידעיה מקריב את האשם אחרי שהגזלן כבר החזיר את הכסף.
אשם ליהויריב וכסף לידעיה וכו'. כלומר, ועדיין היא משמרת יהויריב, אלא שהקדים ונתן את הכסף לידעיה.
אחר כסף . כלומר, אשם אחר כסף, וטעמם מפני שהיה אסור למשמרת יהויריב לקבל את האשם לפני הכסף.
וקריבו בני יהויריב וכו'. צ"ל: יקריבו (כגי' כי"ע), או: ויקריבו (כגי' ד) בני יהויריב וכו'. כלומר, וכי עולה על הדעת שבני יהויריב יקריבו את האשם שאינו מתכפר בו (שהרי עדיין לא החזיר את הגזילה), ורבי מפרש את דברי ר' יהודה שלעיל.
עבר משמרו של יהויריב וכו'. כלומר, אם נתרשלו ולא תבעו את הכסף בזמן המשמר שלהם.
לא יהא ממרס וכו'. כלומר, אין אנו אומרים שהעיקר הוא זריקת הדם, ומכיון שיזרק דם האשם אחרי שהחזיר את הגזילה יתכפר לו, אלא שחיטת האשם אינה כשירה אלא אחרי שהחזיר את הגזילה. עיין בבה"א.