דין ס"ט שנתערבה והיא ר"ל בין נודעו ב' ספיקות יחד או לא. ס"ט שנתערבה ברוב והיא חה"ל ונודעו ב' ספיקות ביחד נ"ל אף שהש"ך בכללי ס"ס לא התיר רק בה"מ וסעודת מצוה אבל המנ"י מתיר אפילו בלא הפ"מ וכדעת המ"ב ואפשר י"ל דאף הש"ך לא מיירי אלא בתערוב' בע"ח שאין להתיר אלא מטעם שנולדו ב' הס' ביחד אבל בתערוב' חה"ל כ' המ"ב כיון דלדעת המחבר בסי' ק"א דחתי' גדולה ומכ"ש ג"כ חי' לא מקרי חה"ל ואף דרמ"א כ' דנוהגין כיש חולקין י"ל דוקא בודאי טרפה אבל לא בס"ט והן י"ל דע"כ לא קיי"ל כדעת ר"י דס' א' בגופו כו' לא מקרי ס"ס דוקא בבע"ח ובודאי חה"ל משא"כ חתי' גדולה דלרוב פוסקים לא הוי חה"ל יש להקל ע"ש וכעין זה כ' גם הש"ך בסי' פ"ז ס"ק ל"ב וא"כ בחתי' גדולה ונודעו ב' ספיקות ביחד יש להתיר אפי' בהפסד קצת וכן בלא נודע ב' ס' ביחד יש להתיר עכ"פ בהפ"מ כמ"ב דמשמע שם דמטעם זה לחוד מתיר אפי' בלא נודע כא' ומשמע דמדינא הלכה כר"ת רק לחומרא מחמרי' כר"י וכמ"שכ הרשב"א להדיא ואמנם בבע"ח ולא נודע כא' ודאי דקיי"ל כר"י ואסור ובנודעו ב' ספיקות ביחד יש להתיר גם כן בהפ"מ ואף בלא סעודת מצוה כנ"ל: