כתב המ"מ שם וז"ל אהא דכתב דשמואל מיירי בפריש כולו וא"ת הא נמי פשיטא דהרי זה כט' חניות ולקח מא' וא"י מאיזה דספיקו אסור (ר"ל דזה נמי פירש בפנינו ויש לומר דהתם אירע הס' בקבוע אבל כאן בעת פרישתו ספקו לא היה צורך לנו בדבר ולא אירע הס' עד שנפלה עליו מפולת בחצר אחרת והרי זה דומה לנמצא דהלך אחר הרוב ומן הדין שלא לפקח והדיענו שמואל דאין הולכין בפ"נ אחר הרוב עכ"ל. נ"ל דיש להוכיח מדבריו שאם היו כאן ט' בהמות כשרות וא' טרפה ניכרת ופרשו קצתם למקום אחר אפילו בפנינו ונשחטו שם ונפל לנו ס' אם זו כשרה או טרפה הרי זה כלקח קודם שנולד הס' ואמרי' כל דפריש ואפילו היה הפרישה בפנינו דכיון דלא היה נ"מ שהרי היתה ניכרת הטריפה ולא היה לנו שום ספק ועכשיו כשנולד הס' הרי הוא כבר פירש משא"כ בט' חניות בפירש בפנינו שכבר נולד הס' בקבוע וכ"ש אם נתגלה לנו עכשיו לאחר שפרשו קצתם לכאן שבמקום שהיו בראשונה היה שם טריפות כיון שנולד הס' ה"ז כבר פירש וכדעת הר"ן: