תי' על קו' הפוסקים על הטור מסימן ק"י שסותר למה שכתב בסימן נ"ז:
ואמנם תירוצו של ר' שכנא בטור הוא דוחק גדול דהא כתב סתמא נכבשינהו דניידי ורש"ל ביש"ש פג"ה סימן פ"א תי' דשאני דרוסה דדומה לס"ס שמא בשן דרס ואת"ל ביד שמא אינה טרפה גם זה דוחק גדול דבאמת אין זה ס"ס כלל וגרע מס' עאל בי"ד סימן נ"ז סעיף י"ג ע"ש בש"ך דהתם עכ"פ ס' שמא לא עאל כלל אבל הכא אין זה ס"ס כלל דאין כאן אלא ס' א' אי דרס או לא ועיין לקמן בכללי ס"ס ורש"ל גופא כתב רק דדומה לס"ס ובאמת גרע אפילו ממ"ש הש"ך בסימן נ"ז ס"ק ל' דהתם עכ"פ קרוב הדבר להתיר משא"כ הכא ול"נ דכוונת הטור כך וכך הם הצעת דבריו שכתב בשם בה"ג דמתיר ס' דרוסה דהוי ס"ס כר"ת וכתב הטור יש לגמגם דלא קיימא לן כר"ת אלא כר"י דלא הוי ס"ס וע"ז כתב הטור דאפילו לודאי דרוסה יש תקנה ע"י דנכבשינהו ור"ל דעכ"פ לר"ת מותר אף בלא אכבשינהו מטעם ס' א' בגופו כו' וא"כ עכ"פ יש להתיר ע"י נכבשינהו ואפילו בדרוסה ודאי דמ"מ אף זה הוי ספק טריפה אפילו לפי שיטת ר"י דהא ר"ת וכן הסמ"ק מתירים לגמרי ע"י נכבשינהו דדוקא בקדשים גזרינן משא"כ בחולין ואף דלא קיי"ל כר"ת גם בזה י"ל דדוקא בודאי טרפה וכן בסימן ק"י לא הזכיר הטור ס"ט דדוקא דומיא דאמרינן בזבחים בשור הנסקל וכן כל איסור ודאי משא"כ בס"ט שנתערב שפיר י"ל דסמכינן אנכבשינהו בצירוף שיטת ר"ת דספק א' בגופו כו' הוי ס"ס וא"כ ל"ד ס' דרוסה אלא ה"ה בכל ס"ט ומסימן ט"ז באותו וא"ב כבר תירצו האחרונים כיון דאינו אלא ליום א' ל"ג כנ"ל ע"ד ומצאנו סברא זו אפי' נגד איסור דאורייתא עיין ש"ך סימן פ"ז ס"ק ל"ב וברשב"א שהבאתי לעיל בסימן כ"ח וכדומה לזה כתב המ"ב בתשו' סימן ל"ז והבאתי בסימן י' ואמנם הטור אזיל לשיטתו שכתב הרא"ש דאף לודאי דרוסה יש בדיקה ואם כן שפיר י"ל ס"ס משא"כ ר"ת דהתיר מטעם דפריש ע"כ צ"ל דס"ל דמיירי מודאי דרוסה וס"ל דלא מהני ליה בדיקה ולכן לא נחשב לספק כלל דאם לא כן ל"ל מטעם דפריש הא רבינו תם סבירא ליה ספק אחד בגופו ואחד על ידי תערובות הוי ס"ס אע"כ דמיירי מודאי דרוסה: