דין אשה שמסופקת אם מלחה בשר:
ולפ"ז מכאן סתירה לדברי הט"ז בסי' ס"ט ס"ק כ"ז שכתב באשה שמסופקת אם מלחה הבשר וכתב לקולא משום דאזלינן בתר רוב שמולחין ולפ"ז ליתא דהוי רובא דתלי במעשה והמיעוט ממילא הן אמת שמדברי תוס' בשבת שכתבו דלכן גזרו על הדמאי משום דהוי מיעוט דשכיח ורבים נכשלים ולא כתב משום דהוי רוב דתלי במעשה וכן בחולין בלא בדק בסימנים דכתב דמדרבנן אסור משמע דמטעם קנס אסרו וכן הרמב"ם לא הביא הא דרבינא משום רובא דתלי במעשה וצ"ע והארכתי בשער א"וה סי' כ"ט ואני מסתפק אם דבר שנעשה עפ"י רוב אם זה נקרא רוב ד"מ מקוה שעפ"י רוב אין בה חסרון עיין לקמן סי' י"א וכן רוב פעמים שמולחת והש"ך בנקה"כ כתב בפשיטות בסימן ס"ט ס"ק כ"ד דלא הוי רוב וכן יש לומר שזה טעם של תוס' דף ט' ד"ה' ואסורה ובדף י' לאתויי ס' שהה וס' דרס שכתבו התוס' אע"ג דרוב פעמים שוחט שפיר וצ"ע: