1
במה שכתב הט"ז ריש סימן קס"ב דסאה בסאה בדרך מק"ומ מותר לענ"ד צ"ע דמכר לא הוי אלא בכסף כדאמרינן אין קיחה אלא בכסף אבל חפץ בחפץ מקרי חליפין וכן כתב רש"י בקדושין ו' דאשה דאינו נקנה בחליפין הא דנקנית בשוה כסף דוקא כשנתן לה בתורת כסף ומקרא מלא לא יחליפנו כו' וכיון דמכר סאה בסאה הוי דרך חליפין כיון שאין לזה אין כאן חליפין כיון דהוי דבר שאינו ברשותו ואף שאמר לשון מכירה לא מהני כמו שכתבתי בדין ריבית ע"י הלואה סימן ג' בשם שיט' מקו' דכל מקום שאין כאן מכירה אף שאמר בלשון מכר הוי ר"ק וה"ה סאה בסאה הוי דרבנן: