1
ולפ"ז נ"ל מה שנסתפק בתשובת מעיל צדקה הביאו הס"ט סימן ק"ץ ס"ק ס"א בבדקה בכתונת שלה ומצאה עליו פתות מכגריס אם תולין לדידן בג' ימים ראשוגים נ"ל פשוט דתולין כמש"כ כל הפוסקים בכתם ואע"ג דכאן הוא ע"י בדיקה אין לחלק דודאי גם לאותן פוסקים דמחמירין בג"י ראשונים לא דס"ל דאין לאשה חזקת טהרה שהרי מוכת להדיא ממתניתין דע"י הפסק טהרה היא בחזקת טהורה אלא דס"ל בכתם גדול כיון דאינו מצוי מעלמא יותר מסתבר דבא מגופה עד שתתחזק בודאי שפסק דם המקור משא"כ בפחות מכגריס דיותר מצוי ותלינן במצוי אבל תוך ג"י עכ"פ שוין הם וכמש"כ הש"ך בסימן נ' בדעת סה"ת ע"ש וכן מוכח שלא הגיה הרמ"א בדין עד בדוק ואינו בדוק לחלק בין ג"ו ראשונים או לא אע"כ דאין חילוק דבפחות מכגריס ל"ש בכתם או ע"י עד שא"ב לעולם תלינן במאכולת ועיין לקמן סימן ט"ז: