1
כיצד אין משלחין ביו"ט תבואה לפי שאין נאותין בו בחול אלא אם כן טחון ואסור לטחון ביו"ט אבל משלחין קטניות מפני שמתבשלין ביו"ט. ועיין במ"מ במ"ש ויש מי שפוסק [כר' שמעון] כתירוץ הרא"ש ז"ל (ועלה) [שעלה] ברוחו דדעת הרי"ף לפסוק כר"ש הואיל והעתיק הברייתא בטעמא דר"ש חיטין לעשות שעורין לבהמתו וכו' עיי"ש, ונראה דאף דעת הרי"ף לפסוק כתנא קמא רק דקשה ליה שלוחי הוא דאין משלחין הא טלטול מותר וכדדייק בש"ס ג"כ אסנדל המסומר עיי"ש הא אין עומדין כלל למאכל בהמה, ולאדם ג"כ לא חזיא דמחוסרים טחינה, וא"כ יהיו מוקצה ויהיו אסורין בטלטול, ולזאת העתיק הרי"ף הברייתא דאף חיטין ושעורין אית בהו אופן הראוי לאדם ואף דלא התירו החכמים לשלחם ביו"ט בשביל זאת, מ"מ מוקצה אין כאן וזה פשוט.