1
כל שנאותין בו אפילו בחול אף על פי שאין נאותין בו ביו"ט כגון תפילין מותר לשולחן לחבירו ביו"ט. ועיין במ"מ ותוס' פרק במה אשה דאף לדידן דקיימ"ל אסור להניח תפילין ביו"ט ולדעת המקובלים אסור להניח אפילו בחה"מ מ"מ הואיל ונהנה ביו"ט בשליחתם אף דהוי כלי שמלאכתו לאיסור וכמ"ש המג"א סי' ש"ח ס"ק י"א עיי"ש דס"ל הואיל ונהנה עכ"פ בשליחתם בשמחת שבת א"כ הוי כמו צורך מקומו או צורך גופו דמותר לטלטל דמאי שנא שבת ומאי שנא יו"ט ויש להחמיר לכתחילה ואפשר לומר דיכולין ללבשן התפילין דרך מלבוש בשבת ויו"ט מבלי כונה לשם מצוה וא"כ לא הוי כלי שמלאכתן לאיסור, ועיין בפרק מי שהחשיך.