אין מוליכין סולם של שובך משובך לשובך ברה"ר שמא יאמרו לתקן גגו מוליכו אבל ברה"י מוליכו. עיין במ"מ שדעת רוב הפוסקים כדעת הראב"ד דגם ברה"ר של שובך מותר אבל של עליה אסור, והנה התוס' הקשה שם [ד"ה מאי דקשרי] דבעירובין אמרינן דסולם מותר לטלטל בשבת, ותירץ הר"ת לחלק בין סולם דבית לסולם דעליה, והר"ר אברהם מבורגל מחלק בין שבת ליו"ט דיו"ט אסור ושבת מותר ולהיות שהטור נסתפק בתירוצים הללו ולא ידע איזו יכשר, ולפי שהוא מלתא דרבנן וגזירה בעלמא פוסק בכל דוכתי להקל ולכן פוסק בשבת וסומך על הר"א מבורגל דמתיר בכל סולמות הבית ועליה וכמבואר בסי' ש"א, אבל ביו"ט לדעת הר"א מבורגל בכל סולמות של הבית ועליה אסורה לכך סומך על הר"ת ועכ"פ סולמות של בית מותרות לטלטל ולכך ביו"ט הוא מחלק בין בית ועליה וזה פשוט ונכון ואין כאן סתירה לדעת הטור דהוא פסק בכל צד להקל להיותו רק איסור דרבנן ומסתפק בשני תירוצים הנ"ל ועיין ביש"ש ובט"ז (סימן תקי"ח) שהאריכו בזה ולפי מ"ש אין אנו צריכין לכל זה וזה פשוט.