1
אין יוצאין בכסא אחד איש ואחד אשה שלא יעשה כדרך שהוא עושה בחול ואיש שהיה רבים צריכין לו יוצאין בכסא אחריו ומוציאין אותו על הכתף אפילו באפריון. ראיתי גדולי ישראל נוהגין היתר דהיו נושאין בכסא בשבת ויו"ט ואפשר דבעיר שהיא מוקפת חומה אין לחוש כלל, וגם אפשר לומר דכי אסרינן בש"ס בנושא אותו ישראל, אבל ע"י נכרי וודאי מותר דלא שייך כלל בזאת אמירה לנכרי שבות, ומ"מ בעיר שאינו מוקפת וודאי דאסור אפילו ע"י נכרי דחי נושא את עצמו הוא רק פטור אבל אסור ומכ"ש טלטול והוצאת הכסא אין להקל רק לצורך גדול, וברור.