1
כיצד אין קוצרין ולא דשין ולא זורין, ולא בוררין ולא טוחנין את החיטין, ולא מרקדין ביו"ט שכל אלו וכיוצא בהם אפשר לעשותן מערב יו"ט וכו'. עיין במ"מ שכתב דדעת רבינו דקצירה ביו"ט הוא מדברי סופרים ומדאורייתא מותר לצורך אוכל נפש, ולכאורה יש להבין, דא"כ פירות הנושרים דאסרינן משום גזירה שמא יעלה ויתלוש הא התלישה גופיה אינו רק מדרבנן, ונראה דכולי חדא גזירה היא דהא בסלקא דעתך דאקשינן עלה בגמרא למ"ד ביצה אסורה משום פירות הנושרים הא הו"ל גזירה לגזירה ולא אסיק אדעתא עדיין דכולי חדא גזירה, ולפ"ז יקשה לו פירות הנושרים גופא, וצ"ל דחכמים אסרוהו לשבת ויו"ט כאחת פירות הנושרים ובשבת איכא חשש תלישה איסור תורה לכך אסרוהו כאחת, ולא שייך גזירה לגזירה הואיל ובשבת אינו רק חדא גזירה לכך לא רצו חכמים לחלק בין שבת ליו"ט ודו"ק.