1
כתב יד א
משובח מן התורם באומד. פי' דסבר דמתני' קאי על טבל לתרומה גדולה ולכן אף האומד משובח אלא שהמונה משובח מן התורם באומד אר"ח כו' מתנייתא אמרה כן כו' והשוקל משובח משלשתן. פי' דמשמע משלשה הוא משובח והיינו מודד ומונה ואומד אלמא דאומד נמי משובח:
2
אר"ח לעולם יכול לאוקמי מתניתין בתרומת מעשר. שמצוה למדוד במדידה והתם ודאי אין האומד משובח כלל והא דקתני משלשתן דמשמע דאף התורם באומד משובח לאו דוקא אלא בשלשתן והיינו באותן השלשה דהיינו שוקל ומונה ומודד אבל האומד אינו משובח כלל: