1
כתב יד א
ה"ג בש"א הקדש טעות הוי הקדש ובה"א לא הוי הקדש כיצד אמר שור שחור שיצא מביתי ראשון ה"ז הקדש ויצא לבן בש"א הקדש ובה"א אינו הקדש א"ר ירמיה בא לומר חולין ואמר עולה קדשה. פי' דהשור שסבור שיהא חולין דסבור שיצא השחור ראשון ואמר עולה בטעות קדשה:
2
א"ר יוסי במתכון להקדש אנן קיימין. פי' אותו השור שנתכוין להקדש דהיינו השחור סבור ב"ש דקדשה אלא שטעה מחמת דבר אחר. פי' דסבר שיצא ראשון בכה"ג סבר ב"ש דהוי הקדש אבל בא לומר חולין ואמר עולה כהאי דשור לבן לא קדשה:
3
על דעתיה דר' ירמיה. פי' דסבר דלב"ש אף בבא לומר חולין ואמר עולה קדשה א"כ מתני' דתני לא אמר כלום במחלוקת דלב"ש הוי הקדש:
4
על דעתיה דר' יוסי. פי' דסבר דוקא במתכוין להקדש הוא דסבר ב"ש דהוי הקדש אבל בא לומר חולין אף ב"ש מודו דלא הוי הקדש א"כ הא מתני' ד"ה: