א
כתב יד א
מתני' עד שלא גזרו כו'. פי' מתני' דקתני יעשה חשבון כו' או אין לעניים כו' ע"כ צריך לאוקמי קודם שגזרו על הספיחין דלאחר שגזרו אסור הספיחין:
ב
א"ל וכי בעלייה היית. כלומר וכי גזרו על הלוף שתאמר דקודם גזירה הוי הרי לא גזרו על הלוף כלל:
ג
ה"ג סבר ר' אמי אין איסור ספיחין תורה. מדאמר מתני' עד שלא גזרו:
ד
כתב יד ב
מתני' עד שלא גזרו. דקתני במתני' יעשה חשבון כו' היינו קודם שגזרו איסור ספיחין:
ה
סבר ר"א מימר אין איסור ספיחין תורה. מדקאמר מתני' עד שלא גזרו: