1
כתב יד א
מה אנן אם מכלכלה הפריש תרומה:
2
ד"ה אסור. אפילו חכמים מודו בפירוש דמתני' דהתרומה טובל למעשר אם בזיתים על השמן ד"ה מותר. דאיך יכול התרומה לטבול דאפילו בדיעבד אין תרומתו תרומה אלא כי פליגי בזיתים ועתיד לדורסן דלכתחילה אין תורמין ובדיעבד תרומתו תרומה. ראשון. ומבעי מעשר ראשון אם טובל שיהא אסור לאכול עד שיפרוש שני ופריך ה"ד אם בכרי שנתמרח. והפריש תרומה גדולה ומעשר ראשון:
3
ד"ה אסור אף חכמים מודו דנטבלה מכח תרומה גדולה דהוי כמו כלכלה דמודי חכמים:
4
כתב יד ב
אם בכלכלה של תאנים ד"ה אסור. פי' אפי' לר"א כדקתני במתני' אם בזיתים על השמן ד"ה מותר. שהרי אין תרומתן תרומה:
5
אלא כי אנן קיימינן וכו' אם בכדי שנתמרח פי' והפריש אח"כ תרומה גדולה ואח"כ מעשר ראשון:
6
ד"ה אסור. פי' דהוי כמו כלכלה של תאנים דאפי' ר"א מודי וכבר נטבל מכח תרומה שהפריש: