1
לא שנו אלא עראי. פי' מותר לאכול קודם שנתגלגל:
2
אבל קבין אסור. פי' לחתכו ולעשותו קבין קודם שתתגלגל אסור. וכדמפרש מפני שמערים עליו לפוטרו מן החלה. פי' דהוי כמערים בפירוש כדי לפוטרו מן החלה:
3
א"ר יוסי בר בון אין מה הדא לית שמעת מיני' כלום. פי' משום טעמא דהערמה לחוד ליכא למידק שאסור לעשות עיסתו קבין:
4
שאפי' הוא נוטל ב' וג' מקרצות מכיון שהוא עתיד להחזירו כו'. פי' דהא במתני' קתני סתם אוכלין ממנו עראי והיינו אפי' ב' וג' מקרצות אף שהיא כמו גמר מלאכה:
5
מכוון שהוא עתיד להחזירה בדבר שלא נגמרה כו'. פי' אף שהיא נגמרה כיון שהוא מחזיר לדבר שלא נגמרה מותר ואין לחוש להערמה. וא"כ איכא למימר נמי שמותר לעשותו קבין כיון שלא נגמר עדיין: