מתנאי הכתובה שיהיו בנים הזכרים יורשים כתובת אמן וכו'. בשו"ע סימן קי"א הביא בשם ויש אומרים שאף התוספות בכלל כתובת בנין דכרין ותמהו החלקת מחוקק והבית שמואל שם ס"ק א' דהא גמ' ערוכה היא בכתובות דף נ"ה ע"א דחשוב כמה דברים שהתוספות כתובה ככתובה וחד מינייהו כתובת בנין דכרין ואפשר לומר דודאי אי מתחילה בשעת נשואין כשכותב לה כתובה מוסיף לה ועושה כתובתה ביותר מתנאי בי"ד בזו אין בו מחלוקת כלל דהוי בכלל כתובה לענין כתובת בנין דכרין אך אם אחר נשואין זמן מה צבי והוסיף לה עוד סך מה על כתובתה בזו אפשר לומר דאינו בכלל תנאי כתובה לענין כתובת בנ"ד דכתובת בנין דכרין חל משעת נשואין דאז התנאי בי"ד לכתוב לה בנין דכרין די יהיו לך מנאי וכו' ואפילו לא נכתב כמי שנכתב דמי אבל במה שמוסיף לה אח"כ וכי בעת נשואין דהיה תנאי כתובה על כתובת בנין דכרין יהיה חל אלהבא מה שיוסיף לה אח"כ ולא על זה נכרת ברית ותנאי כתובת בנין דכרין אמנם יש מקום לומר כיון דתקנו חז"ל כתובת בנ"ד לא פלוג עבדי רבנן והמוסיף לאשתו אדעתא דחכמים מוסיף וכאלו אמר בפירוש בשעת הוספה דיהיה לה ולבניה הזכרים יתר עם אחוהן והדברים צריכין תלמוד ולכך כתבן המחבר במחלוקת.