וכך
התקינו וכו' ולא מחלה כתובתה וכו'. הר"ן הוכיח במסכת גיטין מהא דאיתא התם דף ל"ה ע"א מהאי דקפצה ונשבעת שלא נהנית מכתובתה דמודה רב דגובה כתובה דמהני אם נשבעת בכך ואינה צריכה לישבע עוד עיי"ש ואע"ג שאין בכלל שבועה זה שלא מוחלת כתובתה ודוחק לומר דודאי אי לאו דטרח וארצי קמיה לא היתה מוחלת א"כ אף זה בכלל הנאה דאין זה בלשון בני אדם ובלשון המכוון בשבועה וצ"ל דאף לכתחילה מגלגלין ג"כ שלא מחלה מ"מ אם כבר עברה ונשבעה ולא כללה המחילה מהני דאין זה עיקר שבועה ולא על זה היתה תקנת חכמים לגלגל ואף דיש אומרים בש"ע חו"מ סימן ע"ה סעיף ט"ו דאם טוען על הגלגולין איני יודע דהוי מחויב שבועה ואינו יכול לישבע ומשלם וא"כ ש"מ דהוי כמו עיקר שבועה דגזרה שוה דשבועה שבועה דאורייתא היא כדאיתא בקידושין דף כ"ח ע"א וא"כ מכ"ש אם נשבעת על העיקר דצריכה לישבע אח"כ על הגלגולין אפשר דאין זה גלגול שבועה גמורה דלא שכיח דתמחול האשה על כתובתה בכדי.
ואם אמרינן דהא דכתב הרמב"ם שתכלול שלא מחלה היינו על תוספות כתובה דהוא בכלל כתובה כמ"ש המ"מ והרמב"ם וזו בידה למחול אבל על עיקר כתובה אין מגלגלין עליה בזה דאין בידה למחול לדעת הרמב"ם ואי משום דלמא מחלה על תנאי מיתה ולא לגירושין כמ"ש לעיל בשם המרדכי לא חיישינן או לא מהני כמ"ש לעיל בשם מרדכי דב"ק וא"כ יש לומר דהאי עובדא דמסכת גיטין היה בעיקר כתובה ולא היתה צריכה לשבועת מחילה איברא דמלשון רמ"א סימן צ"ו סעיף ב' בהגה משמע דלכל הכתובה מהני הך שבועה שלא נהניתי וצריך לומר כהנ"ל.