הפילה
וחזרה והפילה שלשה פעמים הוחזקה לנפלים וכו'. והא דלא אמרינן בתרי זימני הוחזקה לנפלים כרבי, הנמוקי יוסף תירץ דשכיחי נשים להפיל ולכך בעינן תלתא זימני ועיין ברא"ש בבבא מציעא פרק המקבל דהיכא דלא איתמר הלכתא בפירוש אי הלכה כרבן שמעון בן גמליאל או כרבי מסתמא הלכתא כרשב"ג נגד רבי דהוי אביו ורבו של רבי וא"כ יש לומר דהא דסתם בנשואין כרבי וכן גבי מילה דפסקינן בגמרא כרבי דהתם החמירו בשב ואל תעשה משא"כ להוציא אשה מבעלה לא החמירו וסמכו עצמן על הכלל דהלכה כרשב"ג כמ"ש הרא"ש אבל באמת לרבי גם בהפילה הוחזקה בתרי זימני וכן הוא בתוס' והרא"ש במסכת יבמות כמו שכתבו בשם הרב ר' שמואל בן חיים דאף דנחלקו עליו שם מ"מ בסברא זו לא נחלקו דלרבי הוחזקה בתרי זימני לנפלים ולא כדעת הנמוקי יוסף רק מסתברא כמ"ש דקי"ל כרשב"ג ואין להוציא אשה מבעלה בתרי זימני (ג).
(ג) אמר המגיה והא דסתם במסכת סנהדרין דף פ"א במתניתין כרבי גבי מי שעבר עבירה ולקה ושנה בי"ד מכניסין אותו לכיפה וכו' ופשיט רב יוסף במסכת יבמות דף ס"ד ע"ב דגבי מלקיות הלכה כרבי אף דהתם לא הוי שב ואל תעשה רק עושין מעשה בידים לקרב מיתתו ואפ"ה לרב יוסף סתים לן במלקיות כרבי נראה דזה אינו סותר לסברת המחבר דהא אמרינן שם בסנהדרין דאפילו תימא דמתניתין אתיא אפילו לרשב"ג וקסבר עבירות מחזיקות ומוחזק לשלוש עבירות ובאמת התוס' ביבמות שם הקשו זאת על רב יוסף דהא בסנהדרין אמרינן דאתיא אפילו לרשב"ג ומתרצים דרב יוסף ס"ל דמלקיות מחזיקות וכו'.