ואם היה שם יין. עיין במ"מ שכתב פירוש שאין היין מעכב והבית שמואל סימן (ס"א) [ס"ב] ס"ק ב' כתב דהחלקת מחוקק לא דק דלא כתב המ"מ שאין מעכב רק בברכת אירוסין אבל לא בברכת נשואין ולא ידעתי מה היה לו דלהדיא כתבו המ"מ אברכת נשואין כמ"ש הח"מ והנה הרא"ש מצריך דוקא כוס שיהיה שבע ברכות ונראה לי סעד לדבריו מהא דהקשה הסמ"ק אהא דאמר במסכת יומא דלרבי יהודה כהן גדול כונס ומגרש על תנאי למה לא יקח אשה ביוה"כ כשתמות אשתו כמ"ש הירושלמי והרב רמ"א בתשובה דחק עצמו דמה דאמרינן בגמרא דכונס היינו שיבעול אותה וזה אי אפשר ביוה"כ וזה דוחק גדול דסתם כונס משמע חופה ולא מצינו בשום מקום שיהיה כהן גדול מוזהר שלא ליקח אשה רק בבעילה והלא כל קושיית הגמרא הוא משום דכתיב ביתו זו אשתו ואם נכנסה לחופה ולא נבעלה נקראת אשתו לכל דבר אמנם לפי דעת הרא"ש ניחא דאם יכנוס אותה ביוה"כ צריך לברך שבע ברכות דכי יהיה כלה בלא ברכה וביוה"כ אי אפשר כיון דבעי כוס דוקא.