וצורות שאר כל המזלות ושאר כל הצורות אפי' צורת אדם המוצא אותם מותרות שם מנקיט רב ששת חומרי מתנייתא ותני כל המזלות מותרין חוץ ממזל חמה ולבנה וכל הפרצופים מותרים חוץ מפרצוף אדם וכל הצורות מותרות חוץ מצורת דרקון ומוקי לה בגמרא רישא וסיפא במוצא ומציעתא בעושה דאילו במוצא אפילו פרצוף אדם שרי דהא תנן המוצא כלים ועליהם צורת חמה צורת לבנה צורת דרקון יוליכם לים המלח צורת דרקון אין פרצוף אדם לא ואע"ג דרבא מוקי מציעתא נמי במוצא וכרבי יהודה ע"כ לא פליג אלא במינקת וכיוצא בזה אבל בפרצוף אדם גרידא מודה דשרי ועוד דע"כ לא אוקמא רבא כרבי יהודה אלא כי היכי דתתוקם כולה במוצא ולא ליצטרך לאוקומי רישא במוצא ומציעתא בעושה אבל לענין הלכה פשיטא דאין הלכה כרבי יהודה אלא כתנא דמתניתין דשרי בכל פרצוף אדם: And [regarding] the images of the other constellations, and all other forms, even the form of a human, one who finds them, they are permitted. Here, Rav Sheshet applies the stringencies of the Mishnah and teaches: All the constellations are permitted except for the constellations of the sun and moon, and all the faces are permitted except for the face of a human. And all forms are permitted except for the form of a dragon. And the Gemara establishes the first and last parts as referring to 'one who finds' and the middle part as referring to 'one who makes'. For when it comes to one who finds, even a human face is permitted. For we learned in a Mishnah: one who finds vessels with the image of the sun, the image of the moon, or the image of a dragon, he should take them to the Dead Sea. The image of a dragon, yes [is prohibited], but the face of a human, no. And even though Rava also establishes the middle case as referring to 'one who finds' and like Rabbi Yehuda, he only disagrees in the case of a nursing woman and similar cases. But in the case of a simple human face, he agrees that it is permitted. And furthermore, Rava only established [the ruling] according to Rabbi Yehuda in order to establish the entire case as referring to 'one who finds', and not to need to establish the first part as 'one who finds' and the middle part as 'one who makes'. But regarding the law, it is clear that the halacha is not like Rabbi Yehuda, but like the Tanna of the Mishnah, who permits all human faces.