אין הולכין בו אחר הרוב וכו'. גם זה שם אמר רב יוסף אמר רב יהודה אמר שמואל לא הלכו בפקוח נפש אחר הרוב ה"ד אלימא דאיכא ט' ישראל וחד נכרי הא רובא ישראל נינהו אי נמי מחצה על מחצה ספק נפשות להקל אלא דאיכא ט' נכרי' וחד ישר' הא נמי פשיט' דה"ל קבוע וכל קבוע כמחצ' על מחצה דמי לא צריכא דפריש חד מיניהו ואזל לחצר אחרת ונפלה מהו דתימ' כל דפרי' מרובא פריש ולא מפקחין קמשמע לן איני והאמר רבי אשי אמר ר' יוחנן תשעה נכרים וא' ישראל באות' חצר מפקחין בחצר אחרת אין מפקחין לא קשיא הא דפריש כולהו הא דפרי' מקצתיהו וכתב הרא"ש פירוש הא דפריש כולהו מאותה חצר שהיו שם בשעת עקירתן נכנס אחד מהם לחצר אחרת ונפלה עליו מפולת אין מפקחין עליו דכיון שעקרו כולם אין כאן ישראל קבוע וכל דפריש מרובא פריש והא דפריש מקצתייהו שפירש אחד מהם לחצר אחרת ונפלה עליו מפולת מפקחין דכיון דנשארו האחרים קבועים במקומם כמחצה על מחצה דמי וספק נפשות להקל עכ"ל וכן פי' הר"ן דברי הרי"ף וכן פירש ה"ה דברי הרמ"בם ואף ע"פ שנוסחתו בהרמב"ם אינה מכוונ' מכל מקום פירושו מכוין ועולה כפי נסח' ספרי הרמב"ם שבידינו שהיא כדברי הריא"ף והרא"ש והר"ן ויש לרש"י ז"ל גירסא אחרת ופי' אחר בשמועה זו וגם הרב המגיד כתב שיש מפרשי' שגורסי' כן והארי' בפ' השמוע' לדעת' ולא ראיתי להאריך בזה מאח' שהרי"ף והרא"ש והרמ"בם קיימי בחד שיטה הא ודאי כותיה נקטינן: