1
ומ"ש רבינו ואם ירצה לשרטט הרשות בידו הוא תמוה בעיני שהרי הספרי' הנזכרים כתבו שנקרא הדיוט ואפשר שלמד כן ממה שכתב בסה"ת אחר שכתב דברי ר"ת אמנם מורי רבינו פירש דכאמיתה של תורה וכו' ודוחק לומר דמיירי בשיטה עליונה דוקא וגם תפילין לא מיקרי הדיוט אם משרטטין כיון שעושה השרטוטין כדי לכתוב ביושר ולא משום חומרא על דבר שלא יכול לבא לידי איסור עכ"ל ומשמע ליה דהכי קאמר דלא אמרו בירושלמי הפטור מן הדבר ועושהו נקרא הדיוט אלא כשעושה אותו בדרך חומרא אבל הכא שאינו מכוון לכך שהרי אינו דבר איסור דשייך ביה חומרא ואינו משרטט אלא כדי לכתוב ביושר שאע"פ שהוא יודע ליישר השיטה בלא שרטוט יותר נאה ויותר ישר הוא כשהוא משורטט אינו נקרא הדיוט: