1
והאוכל שור עניים ויתומים. עי' השגה, ואין כוונת ההשגה מובנת, אבל נראה דהרי רבנו מנה זה בכלל החמשה דברים שא"א לו לשוב בתשובה גמורה, וכתב בשור עניים, משום שאין להם מכיר, והראב"ד השיג דצ"ל שוד עניים, והכונה משום שאומר ששלו הוא נוטל, וא"כ לפי"ז פרט זה שייך לדברים שאין חזקתו לשוב לפי שהן דברים קלים וידמה שאין זה חטא, אבל לא לחמשה דברים שמנה רבנו כאן, ועי' במס' דרך ארץ רבה פ"ב מי שאינו מחזיר אבדה לבעליו והמלוה את חבירו על מנת ליטול ממנו ביתו או שדהו וכו' עליהם הכתוב אומר אני ה' חוקר לב בוחן כליות ונראה דהוא מוצא אבידה ואינו מכריז עליה שהזכיר רבנו ואח"כ האוכל שוד עניים וזה משמע כהראב"ד ז"ל אבל אין זה מוכרח.
2
והמקבל שוחד להטות דין. הנה הגירסא ברי"ף והמקבל שוחד על מנת להטות אחרים בדין וכן הוא ברבנו יונה.