1
מהו טהור מלהכשיר הא לטמא אפי' כ"ש מטמא עמ"ש הרא"פ, ועי' בראב"ד ה' טומאת אוכלין (פט"ז ה"ה) שכתב דהוא איבעיא דלא איפשטא אולם בשו"ת הרשב"א (ח"א סי' רפ"ו) מבואר דלא פירשו בלשון אבעיא ועמ"ש הראב"ד כביאורו לת"כ פ' שמיני (פ"ד סי' י') ועי' בהשגות הראב"ד המ"א (פ"ג הכ"ב) שכ' ציר חגבים טהור בירושלמי שאינו מכשיר עכ"ל. והמפרשים לא פירשו בו כלל ונ"ל כוונתו שמשיג על הר"מ שסיבר דציר חגבים מותר דז"א דרק לענין הכשר מתניא אבל הוא עצמו אסור ושוב ראיתי להפר"ח (סי' פ"ה סק"ה) שכתב כן: