1
האוכל פירותיו טבולין למעשר עני כו' עמ"ש הר"ש בביאור הירושלמי ולפי דבריו גם חכמים מודו דהאוכל טבל של מעשר עני חייב מיתה. אולם הפ"מ פי' דרבנן פליגי על ר"א וס"ל דטבל מעשר עני אינו במיתה ע"ש ולפ"ז א"ש דברי התוס' יבמות דפ"ו שנסתפקו אם בטבל של מעשר עני הוא במיתה. וראיתי בשו"ת דברי אמת בקונטרסים (קונטרס טבל) שכ' ונפלאתי עליהם איך לא הביאו הירושלמי דמבואר שם דהוא במיתה ע"ש. אמנם לא קשה מידי דלא היו יכולים להביא הראיה מהירושלמי די"ל דהפירוש כהפני משה ואם כן סבירא ליה לרבנן דאינו במותה או שיש לפרש בהר"ש ואם כן ההלכה דהוא במיתה ואם כן אין ראיה מהירושלמי ועל כן לא הביאן ראיה ממנו: